en
Opening hours:
Sunday12:00-17:00
Monday Closed
Tuesday 10:00-17:00
Wednesday 11:00-19:00
Thursday 10:00-17:00
Friday 10:00-17:00
Saturday 10:00-18:00
Sunday 12:00-17:00
Opening hours:
Sunday12:00-17:00
Monday Closed
Tuesday 10:00-17:00
Wednesday 11:00-19:00
Thursday 10:00-17:00
Friday 10:00-17:00
Saturday 10:00-18:00
Sunday 12:00-17:00
Opening hours:
Sunday 12:00-17:00
Monday Closed
Tuesday 10:00-17:00
Wednesday 11:00-19:00
Thursday 10:00-17:00
Friday 10:00-17:00
Saturday 10:00-18:00
Sunday 12:00-17:00
Opening hours:
Sunday 12:00-17:00
Monday Closed
Tuesday 10:00-17:00
Wednesday 11:00-19:00
Thursday 10:00-17:00
Friday 10:00-17:00
Saturday 10:00-18:00
Sunday 12:00-17:00
en
22.12.2017 -

Warsztat kulinarny

Warsztaty kulinarne prowadzimy w galeriach i w salach edukacyjnych. W trakcie zajęć uczniowie zapoznają się z oryginalnymi zabytkami i ich historią. Duży nacisk kładziemy na dyskusję i interaktywną formę zwiedzania. Często wzbogacamy lekcję rożnymi działaniami plastycznymi.

Dieta wegetariańska

Wegetarianizm to nie tylko dieta eliminująca mięso, to także zdrowy styl życia, który opiera się na swoistej filozofii, moralności i poglądach dotyczących żywienia. Dieta wegetariańska jest zdrowa, pod warunkiem że wiesz, jak prawidłowo komponować jadłospis. Oto 12 rad, dla tych, którzy nie chcą jeść mięsa.

Uczestnicy poznają strukturę dzieła sztuki oraz tajniki pracowni artystów z różnych epok, w tym także twórców sztuki współczesnej i najnowszej. W ramach zajęć młodzi widzowie dowiadują się też, czym jest muzeum, jakie są jego zadania i dlaczego tak ważne jest, aby z klasą, a także samodzielnie przychodzili oglądać wystawy sztuki.

1. Pamiętaj, żeby urozmaicać posiłki

Oprócz owoców i warzyw jedz produkty zbożowe, mleczne i wysokobiałkowe. Każdy dostarcza innych składników odżywczych. Urozmaicając dietę, zmniejszysz niebezpieczeństwo.

2. Wybieraj produkty zbożowe z grubego przemiału

Jedz razowe pieczywo z dodatkiem soi, orzechów lub słonecznika, ciemny ryż, kaszę jaglaną i gryczaną, białą mąkę zastąp tą z grubego przemiału. Dodawaj do potraw kiełki, zarodki i otręby pszenne. Możesz też jeść je same.

3. Codziennie zjadaj ok. 80 dag warzyw i owoców

Najlepiej na surowo. Surówki przyrządzaj tuż przed spożyciem. Pij świeże soki. Pamiętaj, że obróbka termiczna niszczy witaminy. Gotuj więc warzywa i owoce, najlepiej w skórce, na parze albo w małej ilości wody i jak najkrócej.

4. Jadaj nasiona roślin strączkowych

Bób, groch, ciecierzyca (czyli cieciorka, zwana także włoskim grochem), soja, soczewica i wszystkie odmiany fasoli zawierają dużo białka oraz niezbędne składniki mineralne, witaminy z grupy B, a także cenny błonnik.

Dieta mięsna

Lekcje związane z przyrodą, jako ważnym tematem sztuki, wprowadzają uczniów w barwny świat natury, pór roku, zjawisk atmosferycznych, dźwięków, a także zachowań zwierząt domowych, rodzimych i egzotycznych. Uczestnicy zajęć poznają malarstwo pejzażowe dawne i współczesne, dowiadują się, dlaczego przyroda stanowiła tak istotne źródło inspiracji artystów, a także – co o nastroju i psychice artysty może powiedzieć sposób ukazania przez niego krajobrazu. Pory roku i zjawiska przyrody, będące codziennym doświadczeniem każdego, nabierają dodatkowych znaczeń przefiltrowane przez wrażliwość twórców z różnych epok.

1. Nie przesadzaj z jedzeniem soi

Stosuj ją zamiennie z jajkami i innymi warzywami strączkowymi. Jedz z dużą ilością sałatek, warzyw i owoców, żeby zapewnić organizmowi właściwe proporcje białka i węglowodanów.

2. Pogryzaj w ciągu dnia pestki i orzechy

Ziarna słonecznika, dyni, sezamu, orzechy i migdały są źródłem witamin, w tym z grupy B, oraz mikroelementów, np. cynku, wapnia, żelaza. Orzechy włoskie dostarczają też dużo nienasyconych kwasów tłuszczowych.

3. Używaj tłuszczów roślinnych

Zawierają nienasycone kwasy tłuszczowe, witaminę E i prowitaminę A. Kupuj oleje tłoczone na zimno. Kukurydziany, słonecznikowy i sojowy łatwo się utleniają w czasie smażenia i tracą swoje właściwości.

4. Jedz nabiał

Mleko jest doskonałym źródłem wapnia, a jego przefermentowane produkty także przyjaznych dla przewodu pokarmowego pałeczek kwasu mlekowego. Zjadaj przynajmniej 4 jajka w tygodniu od kur biegających po podwórku.

W efekcie współpracy z platformą Google Cultural Institute powstała wirtualna wystawa „Weaving the Tradition – Traditional Polish Folk Costumes”. Ekspozycja prezentuje ponad 240 obiektów ze zbiorów tkanin oraz strojów Państwowego Muzeum Etnograficznego w Warszawie. Bezcenna kolekcja jest największą w Polsce i liczy około 11 000 eksponatów.

Przedstawia najważniejsze typy strojów pochodzących z najciekawszych regionów kraju. Blok tematów skierowanych do młodszych odbiorców ma na celu prezentację różnych aspektów sztuk wizualnych. Zajęcia wprowadzają w świat sztuki poprzez obserwację i samodzielną twórczość, a poprzez doświadczenie i wspólną zabawę dzieci zapoznają się z podstawowymi pojęciami dotyczącymi sztuki oraz z materiałami, tworzywami artystycznymi i narzędziami malarskimi. Uczestnicy poznają strukturę dzieła sztuki oraz tajniki pracowni artystów z różnych epok, w tym także twórców sztuki współczesnej i najnowszej.

Do you want to sign up for a workshop or have any questions? Write to us!

The Museum for Children in the National Ethnographic Museum in Warsaw

1 Kredytowa street
00-056 Warsaw

Reservations:
22 696 53 80
rezerwacje@ethnomuseum.pl

 





Zobacz wetrsję online!

Okrojona wersja naszej książki „Etnografia Nowa” występuje także w postaci Internetowej