pl
Godziny otwarcia:
PT:11:00 – 19:00
PON: Zamknięte
WT: 11:00 – 19:00
ŚR: 11:00 – 19:00
CZW: 11:00 – 17:00
PT: 11:00 – 19:00
SOB: 12:00 – 18:00
ND: 12:00 – 18:00
Godziny otwarcia:
PT:11:00 – 19:00
PON: Zamknięte
WT: 11:00 – 19:00
ŚR: 11:00 – 19:00
CZW: 11:00 - 17:00
PT: 11:00 – 19:00
SOB 12:00 – 18:00
ND: 12:00 – 18:00
pl
Godziny otwarcia:
PT: 11:00 – 19:00
PON: Zamknięte
WT: 11:00 – 19:00
ŚR: 11:00 – 19:00
CZW: 11:00 – 17:00
PT: 11:00 – 19:00
SOB: 12:00 – 18:00
ND: 12:00 – 18:00
Godziny otwarcia:
PT: 11:00 – 19:00
PON: Zamknięte
WT: 11:00 – 19:00
ŚR: 11:00 – 19:00
CZW: 11:00 - 17:00
PT: 11:00 – 19:00
SOB 12:00 – 18:00
ND: 12:00 – 18:00
pl

Hash2ash na festiwalu SXSW w USA

Wysłaliśmy naszą instalację artystyczną „hash2ash”, którą stworzył kolektyw panGenerator, do Austin w Teksasie, gdzie odbywa się festiwal SXSW (The South by Southwest®). To wydarzenie z pogranicza kultury i nowych technologii, na której spotyka się branża interaktywna, filmowa i muzyczna. Tegoroczna edycja trwa od 8 do 17 marca.

Instalacja „hash2ash” prezentowana była na wystawie TEEN AGE. Ten futurystyczny obiekt pokazuje na ekranie wykonane smartfonem selfie, a następnie zamienia je w pył.  Dotyka w ten sposób tematu kultu obrazu – tak istotnego dla młodych ludzi – a z drugiej strony lęku przed trwałą utratą cyfrowych zapisów naszego życia. W końcu może przecież dojść do awarii technicznych serwerów, gdzie przechowywane są nasze dane albo formaty plików się zestarzeją… Nawet z taką kompulsywną nadprodukcją obrazów samego siebie możemy zostać z pustymi wspomnieniami z naszej przeszłości. Nawet dane o nas w końcu znikną.

Obecność instalacji „hash2ash” wspiera Instytut Adama Mickiewicza wraz z Instytutem Kultury Polskiej w Nowym Jorku oraz Ambasadą Polski w Waszyngtonie.

Wystawa była efektem projektu „TEENS LOVE DESIGN 2017_ Młodzieżowy sektor kreatywny dofinansowanego przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego w programie „Rozwój sektorów kreatywnych”. Projekt został zrealizowany dzięki dotacji Samorządu Województwa Mazowieckiego.

 

Fot. Anahita Rezaei (z wydarzenia ADAF2018).