Na spotkaniu porozmawiamy jak powstają marki kultowe.
Czy kultowe marki to spontaniczny poryw serca tłumu czy skrupulatnie zaprojektowana strategia marketingowa? Czy każde spodnie mogą stać się Levisami 501, śniegowce Relaksami, a każdy komputer gromadzić fanów tak, jak ten z nadgryzionym jabłkiem?
W doświadczeniu każdego pokolenia można wskazać pulę marek, które szczególnie mocno odcisnęły się w świadomości, stając się obiektem pragnień i odzwierciedlając wartości i aspiracje ludzi. Kultowe marki nie starzeją się, bo stają się symbolami – ikonami dla swoich odbiorców. Budzą emocje, niosą przesłanie, angażują do działania. Wokół nich tworzą się legendy, przeciwko nim stają protesty, na ich wzór powstają kopie i imitacje.
Podczas spotkania przyjrzymy się przykładom kultowych marek – tych współczesnych, angażujących dzisiejszych nastolatków i tych, które rozpalały wyobraźnię ich rodziców. W omawianych przykładach i dyskusji zastanowimy się czy istnieje przepis na kultowość i z czego ten przepis się składa.
Spotkanie poprowadzi Anna Rzeźnik, socjolożka zawodowo zajmująca się tworzeniem strategii marek w firmie doradczej CPC Brand Consultants. Pracowała dla takich klientów jak Play, McDonalds, Avon czy Grupa Żywiec. Współzałożycielka Króliczej Nory – niezależnej grupy badaczy trendów ze świata.
Informacje i rezerwacje: rezerwacje@ethnomuseum.pl.