pl
Godziny otwarcia:
ND:12:00 -18:00
PON: Zamknięte
WT: 11:00 – 19:00
ŚR: 11:00 – 19:00
CZW: 11:00 – 17:00
PT: 11:00 – 19:00
SOB: 12:00 -18:00
ND: 12:00 -18:00
Godziny otwarcia:
ND:12:00 -18:00
PON: Zamknięte
WT: 11:00 – 19:00
ŚR: 11:00 – 19:00
CZW: 11:00 – 17:00
PT: 11:00 – 19:00
SOB 12:00 – 18:00
ND: 12:00 -18:00
pl
Godziny otwarcia:
ND: 12:00 -18:00
PON: Zamknięte
WT: 11:00 – 19:00
ŚR: 11:00 – 19:00
CZW: 11:00 – 17:00
PT: 11:00 – 19:00
SOB: 12:00 -18:00
ND: 12:00 -18:00
Godziny otwarcia:
ND: 12:00 -18:00
PON: Zamknięte
WT: 11:00 – 19:00
ŚR: 11:00 – 19:00
CZW: 11:00 – 17:00
PT: 11:00 – 19:00
SOB 12:00 – 18:00
ND: 12:00 -18:00
pl
Wydarzenie online
Godziny 19:00
24.02.2021

Chiny z kobiecej perspektywy

Adina Zemanek, sinolożka i etnografka, przybliży nam funkcjonujące w Chinach modele kobiecości, które znajdują reprezentację w kulturze popularnej: telewizja i kolorowe gazety. Osadzi je w konkretnych systemach wartości, które wywierają wpływ na obraz kobiety z chińskiej klasy średniej oraz na podejmowane przez nią wybory.  Dzięki temu poznamy niewielki wycinek współczesnych Chin i będziemy mogli skonfrontować go z obrazem Chin jaki posiadamy lub z naszą lokalną perspektywą.

Wydarzenie streamingowane będzie na naszym profilu Facebook oraz na platformie Zoom.

Wydarzenie towarzyszące wystawie „Afrykańskie wyprawy, azjatyckie drogi”.

Fotografia z wizerunkiem Adiny Zemanek. Kobieta w bluzce w czarno-białe paski, na jasnym tle.

Adina Zemanek. Zdjęcie z archiwum prywatnego.

Adina Zemanek uzyskała stopień doktora w zakresie etnologii na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie (2010). Obecnie pracuje w Wielkiej Brytanii (University of Central Lancashire); jest również członkiem zarządu Europejskiego Stowarzyszenia Studiów nad Tajwanem (European Association of Taiwan Studies). Jej badania dotyczą obrazów kobiet w czasopismach i serialach telewizyjnych z Chin i Tajwanu; historii, pamięci i tożsamości narodowej w tajwańskich komiksach i pamiątkach turystycznych; stosowania kultury popularnej w celach związanych z dyplomacją publiczną i brandingiem narodowym na Tajwanie. Jej artykuły ukazały się m.in. w positions: asia critique, China Perspectives oraz Culture, Theory and Critique. Ksziążka pt. Córki Chin i obywatelki świata. Obraz kobiety w chińskich czasopismach o modzie została opublikowana przez Księgarnię Akademicką (2013).


Obrazek wyróżniający: Dziewczyna w Muyuan County, Jiangxi, Chiny, 2008, Huchuansong, Wikimedia Commons CC BY-SA 3.0

Projekt „Zakup sprzętu i wyposażenia na potrzeby nowoczesnych wystaw Państwowego Muzeum Etnograficznego i świadczonych w nim działań
edukacyjno-kulturalnych” współfinansowany przez Unię Europejską w ramach VIII osi priorytetowej Programu Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.

Logotyp Infrastruktury i Środowiska w ramach Funduszu Europejskiego
Logotyp Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Logotyp Państwowego Muzeum Etnograficznego w Warszawie
Logotyp Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego

Dotacja na wkład własny na realizację projektu pochodzi od Samorządu Województwa
Mazowieckiego, organizatora Państwowego Muzeum Etnograficznego w Warszawie.

Logotyp Samorządu Województwa Mazowieckiego

Patroni medialni

Logotyp National Geographic Polska
Logotyp firmy Chillizet
10.12 - 31.12.2022
Wystawa

To tu, to tam