pl
Godziny otwarcia:
PON:Zamknięte
PON: Zamknięte
WT: 11:00 – 19:00
ŚR: 11:00 – 19:00
CZW: 11:00 – 17:00
PT: 11:00 - 19:00
SOB: 12:00 – 18:00
ND: 12:00 – 18:00
Godziny otwarcia:
PON:Zamknięte
PON: Zamknięte
WT: 11:00 – 19:00
ŚR: 11:00 – 19:00
CZW: 11:00 - 17:00
PT: 11:00 - 19:00
SOB 12:00 – 18:00
ND: 12:00 – 18:00
pl
Godziny otwarcia:
PON: Zamknięte
PON: Zamknięte
WT: 11:00 – 19:00
ŚR: 11:00 – 19:00
CZW: 11:00 – 17:00
PT: 11:00 - 19:00
SOB: 12:00 – 18:00
ND: 12:00 – 18:00
Godziny otwarcia:
PON: Zamknięte
PON: Zamknięte
WT: 11:00 – 19:00
ŚR: 11:00 – 19:00
CZW: 11:00 - 17:00
PT: 11:00 - 19:00
SOB 12:00 – 18:00
ND: 12:00 – 18:00
pl

Nowe Dyrektorki PME

Zgodnie z Uchwałą  1860/448/23 Zarządu Województwa Mazowieckiego z dnia 13 listopada 2023 r. dr Magdalena Wróblewska została powołana na stanowisko p.o. Dyrektorki Państwowego Muzeum Etnograficznego w Warszawie.

dr Magdalena Wróblewska, historyczka sztuki i muzeolożka, zainteresowana problematyką dekolonialności, adiunktka na Wydziale Artes Liberales Uniwersytetu Warszawskiego. Stypendium typu post-doc odbyła w Kunsthistorisches Institut in Florenz- Max-Planck-Institut i Staatliche Museen zu Berlin (2012-14). W latach 2015-2021 kierowała badaniami w Muzeum Warszawy, oraz kilkoma zespołami: Działu Badań nad Warszawą, Działu Archeologicznego, Centrum Interpretacji Zabytku i Korczakianum. Była współkuratorką wystawy głównej „Rzeczy warszawskie”, odpowiedzialną za „Gabinet Portretów”. Prowadzony przez nią projekt „Skąd się biorą warszawiacy? Migracje do Warszawy w XIV-XXI w.” został nagrodzony Sybillą przez Narodowy Instytut Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów (2016). W ramach projektu City Museums and Multiple Colonial Pasts w projekcie ECHOES (H2020) opublikowała wraz z C. Ariese książkę „Practicing Decoloniality in Museums: A Guide with Global Examples” (Amsterdam University Press, 2021). Autorka książek i artykułów na temat fotografii, m.in. „Fotografie ruin, ruiny fotografii. 1944-2014” (2014, nagrodzona przez NIMOZ w konkursie „Muzeum widzialne” w 2015), „Obrazy pamięci i wiedzy. Fotograficzne reprodukcje dzieł w archiwach i narracjach historii sztuki” (2022). W 2023 roku odbyła staż badawczy w Department for Anthropology, Museum of Natural History, Smithsonian Institution w Waszyngtonie.

Równocześnie informujemy, że Katarzyna Marzęcka zgodnie z uchwałą 1747/444/23 Zarządu Województwa Mazowieckiego z dnia 24 października 2023 r. została powołana na stanowisko p.o. Zastępczyni Dyrektorki Państwowego Muzeum Etnograficznego w Warszawie.

Katarzyna Marzęcka, absolwentka kulturoznawstwa w Instytucie Studiów Iberyjskich i Iberoamerykańskich Uniwersytetu Warszawskiego oraz Wiedzy o Teatrze Akademii Teatralnej w Warszawie. Studiowała na Wydziale Filozofii i Literatury Uniwersytetu w Buenos Aires, pracując jednocześnie przy projekcie „Ślady polskie w Argentynie” Muzeum Roca (2009), a także na Wydziale Filologicznym Uniwersytetu Complutense w Madrycie, gdzie łączyła naukę z koordynowaniem wydarzeń kulturalnych organizowanych przez Instytut Adama Mickiewicza i Ministerstwo Spraw Zagranicznych w ramach Polskiej Prezydencji w Radzie Unii Europejskiej (2011). Pracowała jako tłumacz języka hiszpańskiego m.in. w ramach Międzynarodowego Festiwalu Gombrowiczowskiego (2012). Kierowniczka, a wcześniej pracowniczka (2013-2022) działu edukacji Narodowego Instytutu Chopina w Żelazowej Woli. W okresie od grudnia 2022 r. do marca 2023 r. pełniła obowiązki Dyrektora Teatru Żelaznego w Katowicach. Od kwietnia do października 2023 r. kierowała Wydziałem Kultury Departamentu Kultury, Promocji i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie i odpowiadała m.in. za organizację konkursu „Mazowieckie Zdarzenia Muzealne – Wierzba”, Konkursu filmowego we współpracy z Warszawską Szkołą Filmową, Festiwalu Teatrów Młodzieżowych tworzonego z Teatrem Polskim czy przedsięwzięć społeczno – kulturalnych na Mazowszu.

Na zdjęciu dwie kobiety, po prawej Magdalena Wróblewska, ubrana w czarny garnitur, białą bluzkę w okularach, po jej lewej stronie Katarzyna Marzęcka ubrana w czarno biały żakiet, stoją na tle tkaniny dwuosnowowej w kolorach brązowym, żółtym i białym.

fot. Przemysław Walczak